Har ni stressigt på morgonen?

Tiden flyger iväg och vi har haft fullt upp här hemma. Chloe ska få gå på dagis imorn igen. Nu har de gått 72 h sen hon kräktes! Hoppas alla andra är lika noga med att ha barnen hemma så de inte går runt och runt. 

Fått undan massa tvätt med "hjälp" av Chloe👌🏼 Jag tycker de är mycket trevligare att para strumpor framför tven när man har en stor hög istället för att stå i tvättstugan. 

Vi har hängt fram kläder till imorn så man slipper tänka på de. Brukar ni förbereda morgonen för att slippa stress eller freestylar ni? Jag lyssnade på TV4 morgon om just morgonstress och att många bråkar på morgonen för att man går upp i sista sekunden och förväntar sig att barnen ska ha samma tempo som sig själv. En 6 åring har INTE de! Fast vi sover till 08 och försöker ha god tid på oss så blir de alltid lite tjat innan vi kommer ut genom dörren. Så nu ska jag ta psykologens råd och ge Colin mer tid att just klä på sig. Får se om de funkar eller om legot är roligare🤔 

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag förbereder på så sätt att jag lägger fram kläder och ytterkläder och dukar frukost. Alltså torrvaror och porslin 😊

Har rätt så morgonpigga barn så vi har god tid på mornarna. Men blir ofta småbråk vid påklädning av ytterkläder då annat lockar. Mina barn är 7 o 4 år.

Men överlag går det rätt bra 😊

Kommentera här: