I´M STILL STANDING!

Jag är rätt målmedveten! Har nog alltid varit! Vill jag nåt så ser jag till att de blir så tillslut på ett eller annat sätt! Jag visste att jag ville ha familj tidigt och då sa folk ta de lugnt TOG jag de lugnt? Nej jag var gravid efter 9 månader (hade aldrig gjort de om jag inte visste att de var rätt) och jag hade tur att jag hittade den jag ville leva med i tidig ålder.
VÄRLDENS FINASTE FAMILJ! CHECK 
 
För att lyckas så måste man både ha tur, hjälp och mål! Jag har haft allt de!
 
Jag har ofta blivit klappad på axeln och blivit tillsagd att jag ska ta de lugnt och min familj och vänner har skrattat när jag drömmer. Jag älskar att drömma! Istället för att "bromsa" mig så ta emot mig om jag faller!
 
När mamma sa att jag borde gifta mig med någon SOM Ebbe så sa jag att jag ska gifta mig MED Ebbe. CHECK!
Vi har inte råd att ha de bröllopet som vi vill detta år, men då får man bara vänta tills man har råd att ha de. Jag har inga problem med att vänta så jag får de som jag vill!
 
När vi köpte radhuset sa jag att de va max 5 år i huset för sen skulle vi bygga. Fredrik klappa mig på axeln och sa visst. VART BOR DU IDAG ÄLSKLING?
Vi renoverade så smart och bra vi kunde för att få så hög vinst som möjligt. Jag hade ett mål med hur mycket vi skulle få när vi skulle sälja.
Jag sa till Fredrik att nu säljer vi och bygger! Han sa att om jag får ett visst pris och hittar en tomt så är han med. Jag ringde mäklaren la ut huset! Om vi inte skulle få de pris jag hade i huvudet så skulle vi inte kunna bygga så därför började vi med att sälja.
Hela området skrattade åt mig men de gjorde inget för jag var rätt säker på att jag skulle få mitt pris. Vi fick mer! CHECK!
 
Vi köpte tomt och skulle först bygga ett billigare hus! Men med snack, envishet, kontakter och hjälp så blev de det här. Jag drev och Fredrik hade koll så vi höll oss inom ramarna! Vi stötte på många problem under resan men de stoppade mig inte. Jag skulle bygga de här huset. Vi har inte haft råd med hela tomten första året. Men vad gör de? De kommer sen! Så länge jag får som jag vill så har jag tålamod. Hellre ha allt i huset som jag vill så kan de som kan vänta få vänta. Öppen spis, högtalare i taken mm får vänta tills vi har råd men vi har förberett för allt. Bygga hus CHECK!
 
Jag sa att huset skulle vara värt en summa när de var klart! Återigen fick jag skratt och ok gumman vi får väl se. om man kollar vad husen går för i detta område så kan jag nog säga att jag återigen har lyckats!
 
Jag har haft några år som vart väldigt jobbiga med ångest och panik attacker. Ingen som tog mig på allvar när jag sa att jag var sjuk. Jag vägrade medicin (inget fel att ta medicin) AND I`M STILL STANDING. Så mycket som jag legat i soffan och sängen och knappt orkat duscha så är jag på benen idag. Tack vare Fredrik, mig själv och dom runt mig. De tog mer av mitt liv än jag önskat men jag vann. Jag kommer alltid ha hjärnspöken och kommer säkert ligga i sängen igen och inte vilja gå upp. Då får jag väl göra de tills jag mår bättre! Måste bara tänka att dom bättre dagarna kommer. För de gör dom även om de inte känts så när man ligger där. Vinna över ångesten! CHECK! (har inte vart lika lätt som allt de andra)
 
NU har jag gett mig in i nästa projekt som jag är fast besluten att lyckas med! Jag vet att många tror på mig men också skrattar och försöker lugna ner mig. Lugna inte ner mig! Nu kör vi! Jag ska gör allt jag kan för att även lyckas med detta. Och OM jag inte gör de så har jag i alla fall försökt! Man måste våga för att vinna!
 
Jag ska våga jag vill VINNA och med hjälp av hela min familj så tänker jag ge allt för även lyckas denna gång! Efter 10 år av en dröm så tänker jag ge mig ut på hal is bara för att jag kan. Utan min familj hade jag inte kunnat! Så jag är evigt tacksam för att jag har en familj som hjälper mig på alla sätt dom kan och som jag vet TROR på mig.
Så nu hoppas jag på tur, vilja,  hjälp, jobb och VINST!
Vissa saker har vart lättare och vissa saker mycket jobbiga but  I`M STILL STANDING! Man ska

Kommentarer:

1 Josse:

YOU GO GIRL! 👊🏻🏁🏆

2 Johanna:

hejar på dig!

3 Anna:

Haha jag är likadan! Älskar att få som jag vill och särskilt när andra dissar ens idéer.

Kommentera här: