Svar på frågor del 2!

Ok hörni här kommer del 2 av alla frågor! Lite roligare än del 1! 

1.Linnea
 Hur träffade du Fredrik?
 
Svar: Vi träffades för 8 år sen när jag jobbade i min styvfars sportbutik ute på Ekerö! Fredrik var då säljare och kom in i butiken ibland. Jag tyckte han var DÖSNYGG! (han tyckte givetvis att jag också var de)
Han var alltid så trevlig och artig men för gammal för att vara intresserad av mig tänkte jag. Jag fyllde precis 22 då och han skulle fylla 29👴🏼. Vad skulle han med en liten ung, kaxig tjej till? Han som var så mogen och trevlig och snygg!
 
Min mamma sa till mig efter att han vart inne i butiken att jag borde gifta mig med någon som Ebbe! Vi trodde han hette de! Jag vart chockad när han sa att han faktiskt heter Fredrik. Jag svarade mamma att jag ska inte gifta mig med någon SOM Ebbe jag ska gifta mig MED Ebbe. Hon skrattade! Hon känner tydligen inte mig. Vill jag något så ser jag till att de blir så.👊🏼
 
I alla fall han kom ut till butiken lite då och då! Sen var de en torsdag som Fredrik skulle komma ut och ha någon clinic eller va de var. Jag var super nervös för han var ju så snygg och så mycket äldre. Jag brukade inte få munhäfta, jag är rätt snackig av mig. Men när han kom så fick jag ett stressmage och satt på toa och två så kunde jag inte prata när han väl va där. Spottade kaksmulor när jag skulle skratta åt något "kul" han sa. Sen kände jag att de här va bara jobbigt så jag drog med min kusin till Ikea. Min Kusin Caroline frågade mig då i bilen om hur de hade gått. Jag svarade att jag drog. Då påminde hon mig om att jag sagt att så fort jag gillar en kille som jag ser på stan, i affären eller varsomhelst så skulle jag ta hans nr. Man hittar ju inga killar på krogen så de var dags att vigda sina vyer lite.
 
Så jag tar fram hans nr via hans jobb och messar honom!
 
Hej! Får jag flytta in hos dig? (visste att han bodde i fin lägenhet i sjöstan) woop woop
 
Fredrik svarade självklart! Vem är de?
 
Hon på sportaffären som spottade kakor över dig!
 
Aa de är bara att flytta in!
 
Då skrev jag att om vi nu ska bo ihop så kanske vi ska lära känna varandra.
 
Han svarade att han skulle på Undici på lördagen så vi kunde komma dit. (massa NHL proffs va där) woop woop
 
Lördagen  kom och jag satte på mig min finaste Gina tricot klänning och klackar från Thailand! Ingen Bh! De behövdes INTE på den tiden. Ska vi köra en woop woop på den:)
 
Drog till stan med Sara och Sandra W och in på Undici men de tog STOP i dörren. WHAT?? Hallå vi är typ 22 snygga och har inga underkläder. Hahahah jo de hade vi men jag älskar ju att krydda!!!
Vakten vägrade släppa in oss verkligen! De var stenhårt 25! Jag gjorde allt (inget snuskigt) men vi kom inte in. Sara och Sandra började lacka och ville gå till soap innan kvällen var helt förstörd. Dom började gå och jag efter tjatandes på att dom skulle stanna. Dom stanna under Rigoletto och jag började ringa min styvfar Toni som började ringa folk för att få in oss. Den första! Jävla kärring ville inte hjälpa till! Sen ringde han en riktig Stureplansräv som sa att han kunde hjälpa oss om vi bara kunde vänta 10 min till. vi väntade och väntade men Sara och Sandra hade verkligen slut på tålamod och började vandra igen.
 
DÅ sa jag till dom att dom måste vänta för på mitt bröllop så kan dom hålla tal och berätta att pga att dom väntade den där lördagskvällen så jag kunde få träffa min blivande man. Dom suckade och väntade lite till! Kjelle kom och frågade oss vart vi ville gå? Undici! Ok brudar kom så går vi. Vakten bara öppnade repet och släppte in oss. Vilken räv han är den där Kjelle! In på Udici och dom spelar LINDA BENGTZING min låt. Jag dansar💃💃 fram mot Ebbe med dom bästa moves jag hade och sen hängde vi hela kvällen. Alla hade super kul!
 
Dags att åka hem! Jag och tjejerna hoppar in i en taxi och då hoppar Ebbe in i framsätet. Vem tror han att han är? Han sa att han ville bara köra hem oss och sen åka vidare hem. vilken gentleman! Vi åker hem till Sara och precis när jag ska hoppa ur bilen så slår tjejerna igen dörren och ropar köööööör. Taxibilen kör! Shit tänker jag.... Vad ska jag nu ta mig till? Jag följer inte med killar hem bara sådär. Man måste känna dom först! Min mamma har skrämt mig alldeles för mycket för att jag bara ska åka hem med en random kille. NOOOO! Hur ska jag ta mig ur detta? Fredrik vänder sig om och frågar om han  ska stanna så jag kan gå av. Nej de är lugnt får jag fram. Jag tänkte att Toni min styvfar känner ju honom så de kan ju inte hända nåt hemskt. Vi kommer hem till Fredrik och sätter och i soffan. Jag gör klart direkt att de kommer inte bli något fuffens! Min mamma har uppfostrat mig bättre än så. Han svarar att han hade inte en tanke på de. Visst! Vi går och lägger oss och han kliar mig på ryggen hela natten. Jag vaknar upp vid 07 och känner hur min mage bara snurrar. OMG! Jag måste på toa nu. Men jag kan ju inte gå på toa här då kommer han ju aldrig vilja träffa mig igen. Jag tar mitt pick och pack och springer genom hela sjöstan med kort klänning och klackar strax efter 07 på morgonen och upp till Statoil och ja ni fattar.....
 
Sen hängde vi varje dag VARJE dag och han kliade och kliade mig på ryggen. Jag tänkte att de här kan ju vara de bästa som hänt mig för han lovade att han skulle alltid klia på mig så länge jag sov i hans säng🙄 LURAD! De vart inte så.
Efter 2 månader så flyttade jag in och efter 9 månader var jag gravis med Colin. De gick snabbt men de var ju rätt. De visste jag! Ni vet när magen bara vet att de stämmer. Jag hade hittat min drömprins och han skulle bli den bästa pappan som jag kunde föreställa mig. WHY WAIT? Och ja 7 ÅR SENARE🤔 så kände han samma sak så han friade. Mellan de har vi hunnit med ett till barn, en renovering och ett husbygge.
 
Sen dess går jag så här! Man måste ju tydligt visa att man nu är en i mängden som har en ring på fingret!

Ps. Sara borde ju vara rätt glad att hon väntade för hur hade hon annars hittat sin drömprins om de inte vore för mig och Fredrik. AWSOME!
 

2.
Var ni båda "mogna" för barn? Alltså ville ni båda två ha barn när du blev gravid med Colin?:)
 
Svar: Japp! Vi stod under ett träd i regnet i Singapore och sa att vi kör! Blir de så blir de! Man har ju hört hur folk har fått kämpa och visste ju att vi skulle vara tillsammans så varför vänta när vi båda ville:)

3.
Ditt bästa minne med Fredrik?
 
Svar: När han fria såklart!

4.
Hur blir det med bröllopet? Förstår om det inte sker nästa sommar, men vilken årstid vill du ha ditt bröllop på?
 
Svar: De ska vara ett sommarbröllop! Blir väl sommaren 2017! Hade gärna velat 2016 med vi har varken tid eller råd att ha de bröllopet vi önskar nu i sommar.

5.
Fixar du dina naglar? (Med gel, lack elr manikyr regelbundet t.ex.)
 
Svar: Förr hade jag alltid gele naglar men nu gör jag egen gel lack eller målar!

6.
Vad använder du för smink/produkter? Tycker alltid du är så fint sminkad/osminkad! Du känns så naturlig men ändå så sjukt vacker!!!
 
Svar: Tycker inte om att ha mycket smink och dessutom är jag sämst på att sminka mig. Men är de feting fest så tar jag ID, sen lite rouge, mascara och lite kajalpenna och VOILÀ!

7. Har du kontakt med båda dina föräldrar? Jag har det inte, så är därav lite nyfiken.
Tack snälla söta Jennifer för frågestunden:)
 
Svar: Japp! Så lätt blir dom inte av med mig!
 
8.
Vad har du för favoriträtt?
 
Svar: Räckcocktail! starkt, sött och fräscht!

9.
Favoritfärg?
 
Svar: VITT

10.
Blev din förlovningsring bra?
 
Svar: Ja de blev den väl! (nackskott) jag hade lite bråttom att hämta ut den och dom hade inte gjort som vi kom överens om men de struntade jag i då för jag har ju väntat så länge på att få bära en ring!

11.
Dricker du helst, champagne, rött, vitt eller drinkar? (Eller något annat?)
 
Svar: Helst drinkar! Aldrig rött vin! Får ont i bröstet av de!
 
12.
Går du ut ibland?
 
Svar: Ja men väldigt sällan! Är en riktig hemmaråtta!

13.
Visa fler outfit inläg😍😍😍😍
 
Svar: Jag ska! Har sagt de förut också men de känns så töntigt när jag lägger ut foton på mig själv!
 
14.
Vilket är det värsta typ av liv du kan tänka dig? Alltså liksom vilken livsstil passar dig absolut inte?
 
Svar: Singel, fylla, krogen och bo på söder och gå i herrkläder som är senapsfärgade😂😂😂 Och jag kan garantera att jag är en "södermänniskas" värsta livsstil! som sagt så är jag en hemmaråtta som vill arrangera middagar och umgås med vänner utan stök. 
Nu säger inte jag att singel, fylla och söder hänger ihop så ingen tar illa upp. Jag kan inte se MIG i just den kombon som livsstil!

15.
Handlar du nånsin på typ ellos?
 
Svar: Tror inte jag gjort de! Gillar inte online direkt! De tar bort charmen med att handla! Fast jag kanske kommer bli en online handlare så slipper man vara rädd för terrorbrott i gallerior.
☝🏼️ Chloes sänghimmel är från Ellos kom jag på! Så ja en gång har jag beställt från dom än så länge!

16.
Vilket är ditt favorit godis?
 
Svar: Daim!

17.
Vad är det pinsammaste du gjort? (Eller säg gärna fler saker förresten, jag älskar pinsamt! :-D)
 
Svar: Ja du! en gång när jag var hemma hos min kompis Therese och Chloe var ca 1 månad så satt jag i deras vita soffa. Jag TRODDE mitt avslag var slut men icke. Så när jag reser mig så ser jag att jag blodat ner deras vita soffa. HERREGUD! Jag ville gå under jorden! Som tur va gick de bort i tvätten annars hade jag fått köpa en ny. MEN de avskräckte inte mig från att ha egna vita soffor.
 
Kan ha hänt att jag skulle släppa en "ljudlös" som inte var ljudlös ELLER luktfri. Sånt är aldrig kul! Men de va väldigt många år sen.
 
Finns säkert massa storys som jag har gjort som är pinsamma! Mina vänner kanske kan fylla på med något?

18.
Såg länrge bak i bloggen att nu åkt båt en del. Vad är dina bästa tips när man båtar med barn? Mina blir uttråkade på typ en kvart hur jag än gör :-/
 
Svar: Hm! Ipad kanske! Mina barn har inte blivit uttråkade när vi vart ute med båten. Dom är ganska lugna kanske. Har inte så mycke andra tips tyvärr!

19.
Har du trivts på alla dina jobb eller är det något du verkligen mådde dåligt på? Vad var ditt första jobb?
 
Svar: Mitt första jobb? Hm! De var nog Ica när jag var 16 år! Hade alltid flera jobb när jag var yngre och jag gjorde av med varenda krona så fort dom kom in för sen kunde man ju leva på föräldrarna. Under 18 så har dom ett ansvar att ge en mat och tak över huvudet!

20.
Är du utbildad inom något eller läste du vidare efter gymnasiet?
Gjorde Fredrik det?
 
Svar: Jag har ingen utbildning! Fredrik var lite förståndigare och skaffade sig en utbildning innan vi träffades!

21.
Vad jobbar dina föräldrar och Fredriks föräldrar med? Vad ghör dina syskon?
Till sist; jag diggar din blogg och humor! :-)
 
Svar: Jag får be dom börja blogga så kan ni fråga dom :)
 
22.
Tycker du dina barn är ganska lika i personligheten eller är de olika varandra?
 
Svar: Dom är på ett sätt väldigt lika men också väldigt olika. Chloe är lite tuffare och svårare att ha att göra med. Colin är ganska djup och funderar mer innan han gör något. Båda är väldigt omhändertagande, snälla, glada och faktiskt väldigt uppfostrade. (jag vet att man inte får säga så men de gör jag ändå för jag har världens finaste barn)
 
23.
Vad är de bästa med Fredrik
 
Svar: Allt förutom när han är IRRITERANDE! Ibland så vill jag verkligen stoppa gafflar i ögonen på han.
Är de du som skrivit frågan älskling?
Fredrik är den bästa, finaste människan som finns! Han ställer upp för alla och fixar allt. Han är bra på de han gör i jobbet och utanför och han är inte rädd att ta i eller lära sig. han tar sig alltid tid för barnen och hjälper mig om jag behöver. Fredrik är en väldigt omtyckt person! Han går hem hos alla! Ett kap!
 
24.
Vilken pryl är du mest nöjd med i hela huset? Vilket är ditt favoritrum?
 
Svar: Ja jag är ju rätt nöjd med vår hall med kristallkronan och takhöjden! Sen är ju köket väldigt fint också och de är ju där som jag är mest. Ska bli spännande när vi gör iordning sovrummet som jag har i mitt huvud men de är ett senare problem/uppdrag.
 
25.
När ni flyttade till huset var de långt ifrån radhuset?
 
Svar: Radhuset var på Värmdö och nu bor vi i Nacka! Va kan de vara mellan husen? 1 mil kanske!
 
26.
Vilka nätbutiker shoppar du oftast ifrån?
 
Svar: Shoppar sällan online men klickar hem på Zaraonline när de inte finns i butik och sen kanske zalando någon gång.
 
27.
Gillar du sushi?
 
Svar: Ja men jag äter de sällan. Tror jag åt för mycket av de när jag va 20.
 
28.
Favoritmat/livsmedel?
 
Svar: Fräscha saker gillar jag och sötpotatis och SMÖRGÅSTÅRTA!
 
29.
Vilka fritidsintressen har Colin och Chloe? Hockeyn vet jag men annars?
 
Svar: Colin spelar tennis också! Han är väldigt sugen på att börja med golf i sommar så de blir nog några lektioner. Chloe får nöja sig med fridans hemma med mig ett tag till. Bättre lärare och mer inlevelse går inte att hitta. Känner att hon kan börja med något när hon är närmare 5 som Colin gjorde med tennisen. förstår inte denna hets med att barn ska ha 100 aktiviteter. Hon vet nog inte ens vad hon vill göra än så de kommer när de kommer.
 
30.
Favorit färg på kläder?
 
Svar: Vitt
 
31.
Vart åker du helst på semester?
 
Svar: Någonstans i USA! New York, Miami eller L.A
 
 

Kommentarer:

1 Saran:

Evigt tacksam🙏

2 Hannah:

Fråga 3 på del 1 - otrevligt svar.

Fråga 21 på del 2 - otrevligt svar.

Ha inte frågor och svar om du inte kan svara snällt och faktiskt svara på frågan.


Svar: Vaddå otrevligt?? Tycker inte de var otrevligt alls! Min blogg handlar om mig inte vad dom runt mig jobbar med! Jag svarar på dom frågor jag vill dessutom. Bara för att jag har frågestund så måste jag inte svara på allt.
Jennifer

3 Anonym:

Tack för en fin blogg. Vill ni ha fler barn? Är du 100% nöjd med ditt utseende? Kram

Svar: Fler barn kan de nog bli! Inget jag vill stänga dörren för men vi är rätt nöjda som de är just nu:)

Haha absolut inte! Men de kunde vart värre😝
Jennifer

4 Anonym:

Vilken härlig historia kring hur ni träffades så kul att läsa då den är så beskrivande, skratta så jag kikna emellan åt!! Sen detta med ångesten va tråkigt att läsa men tror allt vi är en hel del som sitter med "hemlgheter"😊 Jag fick erfara (samtidigt som jag sovit 0-4h/dygn under en väldigt lång period, nu snackar vi månader) en förlossningsdepression med mitt andre barn det blev så illa att jag sluta helt o sova o bara låg o hade sån fruktansvärd ångest så även den gjorde att det var omöjligt att sova!!😴 Det mesta löste sig med hjälp av psykolog som visa på hur jag skulle hantera allt. Sova verkar det som jag kommer få lära mig att göra😝 för det är inte lätt när den blivit så "störd" Ja, vad ville jag med detta?? ... Att du inte är ensam😊 Häls Fru B

Svar: Vad kul att du gillade den🙌🏼 Nej sen jag började prata om de högt så har man märkt att de är så många som någon form av problem. Tänkte att de inte syns på min blogg att jag mått dåligt och nu mår jag så pass bra och är så stark så nu kan jag dela med mig till andra.
Jennifer

5 Jes:

Våra historier om hur " vi träffades" och " ångest" är skrämmande lika <3 bryr dig inte om elaka kommentarer. Skulle det vara jag skulle jag inte ens svara. Det är fördelen med att anonyma inte ens är värda ett svar på sina spydigheter. Man kan klappa sig själv på axeln och vara glad över att dom gillar en. Annars skulle dom inte lägga energi på att skriva. En avundsjuka som är lite illa paketerad av en människa med dålig självkänsla. Kram på dig! // Jes

Svar: Åh vad roligt! Ja de kommer väl alltid komma tråkiga kommentarer men så länge jag får många fler trevliga så går jag och lägger mig med ett leende på läpparna för då vet jag att min personlighet nåt ut till dom som jag vill ska följa. Tack😘
Jennifer

Kommentera här: